Publify webløsning

Med Publify får din organisation en brugervenlig, sikker og bæredygtig webløsning, der rummer alle de værktøjer, som er vigtige på en offentlig hjemmeside.

Udviklet i samarbejde med kunderne

Publify er en gennemprøvet platform målrettet kommuners og andre offentlige organisationers hjemmesider, baseret på Umbraco CMS og udviklet i tæt samarbejde med kunderne. Det sikrer, at platformen bedst muligt understøtter den offentlige sektors behov for at kommunikere og betjene borgerne digitalt.

Publify Basis

Publify Basis udvider Umbraco med de sideskabeloner og funktioner, som er mest nødvendige på en offentlig organisations hjemmeside, samt en række features, der gør det væsentligt nemmere for organisationens webredaktører at vedligeholde hjemmesidens indhold.

Med Publify Basis får din organisation:

  • Forside: Websitets ansigt og indgangen til det vigtigste indhold
  • Sektionsside: Underforside til et særligt område på websitet, for eksempel Borger eller Erhverv
  • Transportside: Minder om en underforside, men indeholder udelukkende links
  • Indholdsside: En sideskabelon til visning af indhold. Det kan være tekst, billeder, video, borger.dk-artikler, selvbetjening og/eller GIS-kort. Siden fungerer typisk som en landingpage, besøgende kommer til via en søgemaskine, eksempelvis Google

Indholdstyper er de elementer, der er til rådighed ved opbygning af indholdssider. Med Publify Basis er følgende indholdstyper til rådighed:

  • Overskrift
  • Manchet
  • Rich Text Editor
  • Billede
  • Video
  • Tabel
  • Accordion
  • Borger.dk artikel
  • GIS kort
  • Selvbetjening
  • Globale blokke. Anvendes for eksempel til kontaktinfo som redigeres et sted og vises flere steder på et website
  • Felt til indsættelse af lokale scripts
  • Brugervenlig editor med lix-tæller
  • Sideoptimering:
    • Tekstlængde-tjekker
    • Søgeords-reminder
    • Call To Action-reminder
    • Reminder for uudfyldte felter
  • Mulighed for versioneret overskrift, tekst og billede til visning på sociale medier
  • Automatisk komprimering af billeder
  • Overblik over egne sider
  • Visning af brugte medier. Hjælper redaktøren med at rydde op i mediearkivet
  • Oprettelse af redaktører
  • Styring af redaktørrettigheder
  • Mulighed for at give sider en ansvarlig redaktør
  • Mulighed for at overdrage sider fra en redaktør til en anden
  • Listning af brugere, der ikke har været logget ind i 30 dage
  • Overblik over personhenførbare data
  • Validering af iframes
  • Whitelistning af URL’er
  • Mulighed for at slette alle persondata på en person (right to be forgotten)
  • Mulighed for at eksportere en oversigt over alle persondata på en specifik person (borgernes krav på at kunne få indsigt)
  • Automatisk genereret sitemap
  • Robots TXT
  • Indstilling af redirects

Giver mulighed for at hente indhold fra borger.dk og vise indholdet på egen hjemmeside.

Anvendes til at vise særlige meddelelser, typisk i toppen af websitet. Krisebanneret vises, hvis det er aktiveret, indtil den besøgende på websitet klikker banneret væk.

Anvendes til sammenkobling med 3. part løsninger - på enkeltstående sider og på hele hjemmesiden. Det kan være en spørgeskemaundersøgelse, chatboots eller statistikopsamling.

Publify-moduler

Publify Basis kan udbygges efter behov via tilkøb af Publify-moduler, som er udviklet på baggrund af vores indsigt i offentlige organisationers webbehov.

Herunder kan du se de moduler, vi tilbyder pt.:

Facetteret lister anvendes til at vise en oversigt over indhold eller indholdssider, også kaldet listeelementer. Listeelementer kan for eksempel være høringer, arrangementer, skoler eller daginstitutioner.

Redaktøren kan styre:

  • Om listeelementer skal vises med link til selve indholdssiden
  • Om der skal vises publiceringsdato for listeelementerne
  • Om listevisningen skal vise alle elementer, opdelt i grupper eller sideopdelt med enten 10 eller 20 elementer per side

Redaktøren kan oprette filtre, som gør det muligt for websitets besøgende at filtrere en liste. Desuden kan de besøgende søge i listen.

Nyhedsmodulet viser en oversigt over nyheder på en sektionsside. Desuden tilføjer nyhedsmodulet en sideskabelon til Publify, som adskiller sig fra andet indhold på websitet ved at vise en udgivelsesdato og eventuelt en forfatter.

Til nyhedsoversigten er der koblet en RSS feed, så andre kan abonnere på nyheder via RSS.

Modulet fungerer sammen med Facetterede lister.

Løsningen fungerer gør det muligt at præsentere høringer og afgørelser på en flot måde.

Borgerne kan deltage i den demokratiske proces ved at indsende høringsforslag, og de kan modtage en e-mail notifikation, når der oprettes nye høringer eller afgørelser.

Modulet fungerer sammen med Facetterede lister.

Notatfunktionen giver redaktører mulighed for at skrive kommentarer til hinanden på en side. Samtidig bliver alle notater samlet på et dashboard, så redaktøreren har et overblik over sine notater.

Modulet læser et eksternt RSS feed og præsenterer indholdet på en liste. Når brugeren klikker på et af elementerne i listen åbnes linket i et nyt vindue. Modulet understøtter RSS feeds i RSS 2.0 formatet.

Modulet benytter Google Translate til at oversætte siden. Inden siden bliver indlæst skal brugeren acceptere cookies fra Google.

Postlister er en integration til organisationens postlister, så de kan vises på websitet i et design, der passer til websitet

Redaktøren kan sætte en reminder på en fremtidig dato. På dagen vil redaktøren modtage en email med link til den konkrete side.

Redaktøren kan tilføje endnu en e-mailadresse, som får besked på den valgte dato.

Modulet henter dagsordner og referrater fra henholdsvis SBSys, Acadre samt First Agenda, og præsenterer dem i en liste. Løsningen giver mulighed for at borgerne kan abonnere på udvalg og få besked, når der sker noget nyt.

Feedbackmodulet giver borgerne mulighed for at give feedback på en side. Redaktøren kan svare brugeren direkte og efter behandling kan feedbacken slettes.

Modulet integrerer med HR Manager og Emply, og danner en liste over ledige job. Selve jobbeskrivelsen vises også på websitet, mens ansøgning sender brugeren videre til jobportalen.

Nyhedsbrevsmodulet gør det muligt for borgerne at modtage unikke nyhedsbreve indenfor valgte emner.

Brugeren udvælger de emner, som den pågældende ønsker at abonnere på via en tilmeldingsside.

Redaktøren kan i modulet Tag manager oprette de emner, som brugerne skal kunne abonnere på.

Nyhedsbrevsmodulet udsendes på faste tidspunkter. Før hver udsendelse løbes alle sider igennem og danner de de unikke nyhedsbreve til de tilmeldte abonnenter.

Med modulet kan organisationen oprette subsites, der har et tilpasset design.

Modulet gør det muligt at vælge mellem 4 farvetemaer og indsætte et logo samt et favicon på subsitet.

Med Tag Manager kan alle indholdssider og nyhedssider tagges, hvilket gør Publify i stand til at autogenere links til relateret indhold. Disse links kan, hvis det ønskes, altid manuelt overskrives eller tilføjes.

Redaktørerne kan tilføje så mange tags, der ønskes.

Der er i editoren indbygget auto complete, så redaktøren ikke behøver at kende det eksakte navn på tagget.

Long Read-skabelonen giver mulighed for at opbygge særlige sider til længere fortællinger - såkaldte webfeatures - med intern sidenavigation (indholdsforegnelse).

Skabelonen kan også bruges til at erstatte PDF-filer med html-publikationer. Og den kan bruges til særlige landingpages, for eksempel i forbindelse med kampagner.

Den overordnede menustruktur på websitet kan tilmed slås fra, så Long Read-skabelonen fungerer som et selvstændigt On Page-website. 

Modulet gør det muligt at logge på Publify via Single Sign On (SSO)

Løsningen bygger ovenpå Umbraco Forms, og giver borgerne mulighed for at oprette borgerforslag og stemme på dem.

Publify intranetmodulet gør det muligt at oprette et lukket område til intern kommunikation med login, som kan udvides med single sign on og integration til jeres AD.

Giver mulighed for at hente indhold fra lifeindenmark.dk og vise indholdet på egen hjemmeside.

Specialudvikling af funktioner

Er Publify Basis og Publify-modulerne ikke nok til at dække din organisations behov, giver Publify mulighed for specialudvikling af al den funktionalitet, I måtte ønske. Enten alene eller sammen med andre Publify-kunder.

Unikt design

Mange offentlige organsationer ønsker et design, der er i overensstemmelse med organisationens visuelle identitet. Derfor tilbyder Publify fuld designmæssig frihed. Og vi sikrer naturligvis, at designet er webtilgængeligt, og at det følger principperne for god usability.

Bæredygtighed er indbygget

Internettets miljøbelastning er lige så stor som flyindustriens. Vi har solid erfaring med bæredygtig webudvikling, og alle Publify-løsninger er kodet, så de påvirker miljøet mindst muligt.

Webtilgængelighed er standard

Webtilgængelighed er et krav på en offentlig organisations hjemmeside. Med Publify får I en webløsning, hvor tilgængelighed er bygget ind i koden som standard.

Fællesskab og vidensdeling

Som Publify-kunde bliver du og din organisation automatisk del af et organiseret fælleskab med de øvrige Publify-kunder. Vi afholder blandt andet ERFA-møder, hvor kunderne deler viden og erfaringer. Eller får inspiration og viden fra vores Publify-team og fra eksterne eksperter. I får også adgang til Publifys online forum, hvor der kan deles og hentes viden 24/7. Desuden er kundefællesskabet afsæt for fællesudvikling af funktionalitet.

Læs mere om vores Kundefællesskab

Uovertruffen stabilitet

Publify er en uovertruffen stabil løsning med en dokumenteret oppetid på over 99,8%. Det betyder, at borgerne altid kan få adgang til jeres digitale kommunikation og service på hjemmesiden. Og at I altid har adgang til jeres vigtigste kommunikationsredskab.

Kan hostes i cloud eller internt

Publify kan hostes i cloud. I givet fald vil behovet for interne kompetencer eller ressourcer til at håndtere hosting være et absolut minimum. Vi anbefaler, at I vælger en bæredygtig hosting-partner. Publify kan også hostes på jeres eget servermiljø. Her kan vi efter aftale assistere med alt fra opsætning over fejlsøgning til drift.

Mulighed for opgraderingsaftale

Når det kommer til sikkerhed, er Publify kodet efter de nyeste standarder. Det Umbraco CMS, som Publify er bygget ovenpå, bør dog opgraderes til en ny langtidssupporteret version cirka hvert 3. år. Som tillæg til Publify Basis tilbyder vi derfor en favorabel opgraderingsaftale, så din organisation ikke behøver at bekymre sig om store uforudsete udgifter, når Umbraco skal opgraderes. Med opgraderingsaftalen vil jeres samlede Publify-løsning altid være sikker og baseret på den nyeste teknologi.

Gennemsigtig prismodel

Når din organisation vælger en Publify-løsning, betaler I en fast årlig licens for Publify Basis. Derudover betaler I kun licens for hvert af de moduler, som I ønsker at gøre brug af. Og eventuelt for en Umbraco opgraderingsaftale, hvis I tilvælger den.

Køb Publify via SKI

Publify kan købes via en SKI aftale, så I sparer ressourcer på at gennemføre et offentligt udbud. Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) indgår fælles indkøbsaftaler, hvor alt det udbudstekniske er forhandlet på plads. Vi hjælper gerne med en indkøbsvejledning.