Publify webløsning

Med Publify får din kommune en gennemprøvet webplatform, der rummer alle de værktøjer, som er vigtige på en kommunal hjemmeside. Publify er baseret på det brugervenlige Umbraco CMS, og tilfører et kommunespecifikt lag af funktionalitet. Det gælder blandt andet tilgængelighed, GDPR, nem administration, sikkerhed samt integration til borger.dk, ESDH-systemer og diverse jobportaler.

Brugergrænseflade

Ikke to kommuner er ens, når det kommer til visuelt udtryk og branding. Det gælder selvfølgelig også kommunens website. Derfor tilbyder Publify fuld designmæssig frihed i slutbrugergrænsefladen og på alle websitets moduler. I UI-designfasen sikrer vi, at styling-parametre som farvekontrast, fontvalg og struktur mv. lever op til alle gældende webtilgængelighedskriterier.

Brugeroplevelse

Moduler og skabeloner i Publify kommer som standard med et brugeroplevelseslag (UX), som følger praktikker for god usability i toneangivende softwares og borgerrettede digitale servicekoncepter. Disse koncepter brugertestes og raffineres løbende.

Publify moduler

Publify indeholder altid et basismodul med de sidetyper og funktioner, der er mest nødvendige for en kommune. Desuden kan der, på fordelagtige vilkår, tilkøbes en række standardmoduler, som er udviklet på baggrund af vores indsigt i kommunernes behov og i tæt samarbejde med vores Publify-kunder. Og der kommer løbende nye standardmoduler til.

Oversigt over Publify standardmoduler

Basis-modulet tilføjer følgende til jeres webløsning:

  • Ansvarlig redaktør
  • Sidetyper
  • Redaktør optimeringshjælp
  • SEO og SOME

Basismodulet giver desuden adgang til indgå i et meget velfungerende kundefælleskab, som består af kommuner der alle bruger Publify.

Der afholdes 6 møder for kundefælleskabet om året - to fysiske møder og fire online-møder.

Formålet med kundefællesskabet er blandt andet at:

  • Vidensdele på tværs af de deltagende kommuner
  • Inspirere deltagerne i deres arbejde med digital kommunikation og service
  • “Spotte” muligheder for udvikling af nye funktioner, hvor udviklingsomkostningerne kan deles mellem to eller flere kommuner

Modulet giver adgang til at deltage i et formelt udviklingsfællesskab, hvor deltagerne betaler et fast årligt beløb, som anvendes til at udvikle nye fælles funktioner til Publify.

Deltagerne i udviklingsfællesskabet beslutter, hvilke funktioner der skal udvikles, og bidrager med input til kravspecifikation og ressourcer i testforløb.

Kruso faciliteter udviklingsfælleskabet, bistår med sparring, udarbejder kravspecifikation og står for udvikling af den funktionalitet, som fællesskabet ønsker.

Facetteret liste er en indbygget listevisning, hvor listeelementer nemt kan oprettes og inddeles i grupper.

I back office er det muligt at indstille, hvordan listevisningen skal tage sig ud i frontend.

Redaktøren kan styre:

  • Om listeelementer skal vises med link til selve indholdssiden.
  • Om der skal vises publiceringsdato for listeelementerne.
  • Om listevisningen skal vise alle elementer, opdelt i grupper eller sideopdelt med enten 10 eller 20 elementer per side.

Med facetteret listevisning/søgning kan kommunen oprette filtre

Nyhedsmodulet viser en oversigt over nyheder. Nyheder adskiller sig fra andet indhold på websitet ved at de har en udgivelsesdato og evt en forfatter vist i oversigter og på visningen af nyheden.

Til nyhedsoversigten er der koblet en RSS feed, så andre kan abonnere på nyheder via RSS.

Persondataforordningen er i høj grad et krav om, at man har procedurer for håndtering af persondata. Til dette har vi udviklet redskabet Data Pricvacy Dashboardet, som indeholder:

  • Liste over ansatte/redaktører/administratorer, der ikke har været logget ind i 30 dage
  • Liste over Umbraco-members (ofte brugt til intranet-lignende løsninger, hvor brugere kan logge ind)
  • Liste over formularer, der er markeret som "muligvis følsomme", og antal entries lavet de sidste 30 dage. Herfra kan man gå direkte over til en oversigt over formularens entries
  • Fremsøg data på person: Dvs. find data i side-abonnering, formularer, feedback og nyhedsbreve, der er knyttet til brugeren. Hertil skal der bygges en slette- og eksport-funktion

Privacy Dashboard-løsningen sikrer deltagerne i udviklingssamarbejdet, at man kan dokumentere, at der forefindes værktøjer til at slette brugeres e-mails mv.

Notatfunktionen giver redaktører mulighed for at skrive kommentarer til hinanden på en side. Samtidig bliver alle notater samlet på et dashboard, så redaktøreren har et overblik over sine notater.

Modulet læser et eksternt rss feed og præsenterer indholdet på en liste. Når brugeren klikker på en af elementerne i listen åbnes linket i et nyt vindue. Modulet understøtter RSS feeds i RSS 2.0 formatet.

Modulet benytter Google Translate til at oversætte siden. Inden at siden bliver indlæst skal brugeren acceptere cookies fra Google.

Postlister er en integration til kommunens postlister, så de kan vises på websitet i et design, der passer til websitet

Redaktøren kan sætte en reminder på en fremtidig dato. På dagen vil redaktøren modtage en email med link til den konkrete side.

Redaktøren kan tilføje endnu en e-mailadresse, som får besked på den valgte dato.

Modulet henter dagsordner og referrater fra hhv

  • SBSys
  • Acadre
  • First Agenda

og præsenterer dem i en liste. Løsningen giver mulighed for at borgerne kan abonnere på udvalg og få besked, når der sker noget nyt.

Feedbackmodulet giver borgerne mulighed for at give feedback på en side. Redaktøren kan svare brugeren direkte og efter behandling kan feedbacken slettes.

Modulet integrere med

  • HR Manager
  • Emply

og danner en liste over ledige job. Selve jobbeskrivelsen vises også på websitet, mens ansøgning sender brugeren videre til jobportalen.

Nyhedsbrevsmodulet gør det muligt for borgerne at modtage unikke nyhedsbreve indenfor valgte emner.

Brugeren udvælger de emner, som hun vil abonnere på via en tilmeldingsside.

Redaktøren kan i modulet Tag manager oprette de emner, som brugerne skal kunne abonnere på.

Nyhedsbrevsmodulet udsendes på faste tidspunkter. Før hver udsendelse løbes alle sider igennem og danner de de unikke nyhedsbreve til de tilmeldte abonnenter.

Med modulet kan kommunen oprette subsites, der har et tilpasset design.

Modulet gør det muligt at vælge mellem 4 farvetemaer og indsætte et logo samt et favicon på subsitet.

I tag manager sikres, at alle indholdssider og nyhedssider kan tagges, og ud fra disse tags kan systemet autogenere links til relateret indhold. Disse links kan, hvis det ønskes, dog altid manuelt overskrives eller tilføjes.

Redaktører kan tilføje så mange tags, man ønsker. Der er i editoren indbygget auto complete, så man behøver ikke kende det eksakte navn på tagget.

Modulet gør det muligt at logge på via Single Sign On (SSO)

Robots.txt giver den avancerede administrator mulighed for at bestemme, hvilke dele af websitet, som søgemaskiner må indeksere.

Løsningen bygger ovenpå umbraco Forms, og giver borgerne mulighed for at oprette borgerforslag og stemme på dem.

Løsningen udvider funktionen fra de facetterede lister og gør det muligt at præsentere høringer og afgørelser på en flot måde.

Borgerne kan deltage i den demokratiske proces ved at indsende høringsforslag, og de kan modtage en emailnotifikation, når der oprettes nye høringer eller afgørelser.

Specialudvikling

Publify giver fuld frihed til al den specialudviklede funktionalitet, I måtte ønske. For selvom din kommune kommer langt med Publifys basismodul og standardmodulerne, så kan der selvfølgelig være særlige behov, som disse moduler ikke løser. 

Bygget på Umbraco

Publify er udviklet på det brugervenlige CMS, Umbraco, som er verdens førende Open Source Content Management System, bygget på den nyeste .NET (ASP.NET Core) teknologi. 

Umbraco tilbyder en intuitiv brugergrænseflade og en lang række avancerede funktioner og værktøjer, der på fornyende vis faciliterer enkel indholdsoptimering, tilgængelighed og overblik. Derudover er det brugervenlige design overskueligt og let at arbejde i. Også for den utrænede webredaktør. 

Med Umbraco får din kommune en meget fleksibel teknologi og en stor værktøjskasse til at udvikle de funktioner, kommunen har behov for. Samtidig er Umbraco et CMS, hvor det er nemt at tilpasse, opsætte og ændre design, så kommunen kan skabe og opretholde sin unikke visuelle identitet.

Hosting

Publify kan hostes i cloud, hvilket betyder, at behovet for interne kompetencer eller ressourcer til at håndtere hosting vil være et absolut minimum. I kan således fokusere på at skabe godt indhold på websitet, så jeres borgere og virksomheder får den bedst mulige betjening. 

Publify kan også hostes på kommunens eget servermiljø. Her kan vi efter aftale assistere med alt fra opsætning over fejlsøgning til drift.